söndag 13 februari 2011

Fången
 
 
Min populäraste figur,skapades för 10 år sedan när jag var urdeppig och trött på världen så började jag drömma om figuren på nätterna sen började jag teckna med figuren och så kom jag igång med serierna på allvar.
 
Det enda jag tänker avslöja om varför att han sitter i fängelse är att en katt och en underlig färg spelar en stor roll samt att den galne kocken var inblandad på nått sätt.
 
Han sitter inlåst i ett torn på en ö och är deppig ibland talar han med fångvaktaren Adde.
Figuren är inspirerad av spook från trollkarlen från id men även av snobben och åsnan ior.
 
 
 Ricky Råtta och Spinne Spindel är fångens husdjur och vänner ibland har de egna serier under 
titeln "Råttan och Spindeln"
Alternativa versioner av fången



Kajsa i buren
Fången i ett parallellt universum med fabeldjur i denna versionen sitter Kajsa på mentalsjukhus  men hon är helt frisk i huvudet egentligen.
 
Hon har en spindelapa som husdjur.

 


Fången BC
Utspelar sig på samma ö men för många tusen år sedan då folk skickades dit  i exil eftersom de var underliga och kallades fångar.
 
 
 
Andra versioner jag har planer på är en kaktus i öknen i en westernmiljö.
 
I serien ARKEN (min version)  har en syndaflod drabbat världen i ett parallellt universum och fången blev upplockad och bor nu på en stor båt tillsammans med några andra av mina bästa figurer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar